Epres panna cotta

 A panna cotta egy igazán elegáns desszert, minden alkalomra tökéletes. Egy hétvégi, családi ebédnek, esetleg valamilyen fontos alkalomnak a fénypontja lehet, de olyankor is tökéletes, amikor az ember megkíván valami finomat.

suti-8.jpg

Azért az olaszok tudnak valamit – a legtöbb ételüket imádom, és a desszertjeik is fantasztikusak. Ráadásul nem csak finomak, hanem nagyon szépek is! Főleg a panna cotta külalakja lehet nagyon sokszínű, így ha az ember a recepten nem is változtat, a külsőt könnyedén lecserélheti. Amiért még nagyon jó olyankor, ha az emberhez rokonok vagy barátok jönnek látogatóba, az az, hogy előtte való nap elkészíthető, így aznap csak a főétellel kell foglalkozni.

Az öntetet én eperrel készítettem, de a legtöbb gyümölcs pont ugyanúgy megfelelne. Egy másik receptemben már bemutattam, hogy a panna cotta bodzásan, szederrel is isteni, de málnával, barackkal, mangóval vagy ribizlivel szintén ízletes desszertet lehet készíteni.

Ebből a mennyiségből körülbelül 5 db jön ki, formától függően.

suti-6.jpg

Hozzávalók a panna cottához:

  • 280 g tejszín
  • 270 g tej
  • 50 g cukor
  • 15 g vaníliás cukor
  • 10 g zselatin

A tejszínt és a tejet egyben fölmelegítem addig, hogy a széle fodrozódik, de még nem bugyog. Ekkor leveszem takarékra a lángot. A cukrokat összekeverem a zselatinnal, és hozzáadom a léhez. Folyamatosan kevergetem habverővel addig, amíg föl nem oldódik a cukor és a zselatin, majd mikor ez megtörtént, leveszem a lángról, és az előkészített formákba öntöm. Lehet pohárba, vagy valamilyen szilikon formáka is tölteni. Én ezeket a szívecske formákat választottam, mert a közepébe bele lehet tölteni az eper öntetet, de rá, mellé, bele, alá… bárhogyan össze lehet állítani végül is, a lényeg, hogy együtt kerüljön a szájba.

A formákba öntött panna cottát hűtőbe teszem, és hagyom dermedni. Ez körülbelül (legalább) 5 órát vesz igénybe.

suti-7.jpg

Hozzávalók az eperöntethez:

  • 120 g fagyasztott eper
  • 40 g cukor

Az epret fölforralom a cukorral. Levéve a tűzhelyről, botmixerrel összeturmixolom, és hagyom kihűlni. Miután kihűlt, előveszem a hűtőből a panna cottát, és kifordítom a tányérra. Ha szilikonos formát használsz, abból egyből kijön, a másféle anyagból készültek oldalát viszont érdemes egy kicsit fölmelegíteni, hogy kicsusszanhasson. Az eper öntettel díszítem, és már ehetjük is!

Ha szeretnél máskor egyből értesülni az új receptjeimről és más érdekességekről, ne felejtsd el like-olni a CAKEséget ITT!

A csodás képekért köszönet: Love'o'graphy

panna-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2614814986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása