Csokimániások keksze

Már régóta akartam készíteni virágföld sütit, és úgy éreztem, végre eljött az ideje. Fantasztikusan csokis mousse, rajta keksz törmelék. Igazából ez utóbbinak a készítését el is akartam hagyni, úgy gondoltam, elég lesz bolti kekszet összetörni, jó lesz az. Milyen jó, hogy nem hallgattam a lustaságomra!

dsc09091_1.jpg

A mousse-ra koncentráltam, és mégis a keksz sikerült olyan fantasztikusra, hogy én biztos, hogy nem fogok másfajta kakaós kekszet készíteni mostanában. Most mondanám, hogy bársonyosan puha, de nem szeretem a bársony érintését, úgyhogy maradok a pamut puha alliteráció-hasonlat párosnál. Szóval, pamut puha, és egyszerűen elolvad az ember szájában. Pont eléggé csokis, érződik benne a kakaó, és a vanília – amire határozottan büszke vagyok.

Nemrégiben kipróbáltam, hogy milyen a házi vaníliaaroma. Hát, mit ne mondjak, ezerszer jobb, mint a bolti! Istenien kihozza az ízeket, és az illata… egyszerűen mesés! A kikapart vanília rudakat nem kell kidobni, van abban még anyag. Én két negyed darab rudat egy deci vodkába áztattam, körülbelül egy-két hétig. Igazából már akkor lehet használni, amikor érezzük az illatát, és már szép barna színe van (ez körülbelül három nap), de jobb, ha hosszabb időt hagyunk annak, hogy összeérjenek az ízek.

A sütés után az alkohol nem is érződik benne, egyedül a finom vanília íz marad. Ezek után én már biztosan nem fogok vanília aromát venni, nem véletlenül írtam meg a Nyuszinak, hogy tojjon nekem vodkát. (Inkább ne képzeljük el ezt a képet…)

Igen, igen, fura vagyok! Más azért veszi a vodkát, hogy ihassa, én meg édességekbe akarom használni… Van ez így! ;)

Ebből a mennyiségből körülbelül 25 darab jön ki, a kekszek méretétől függően.

Ha szeretnél máskor egyből értesülni az új receptjeimről, a CAKEséget megtalálhatod Facebookon ITT.

dsc09087.jpg

Hozzávalók a kekszhez:

  • 115 g vaj
  • 95 g porcukor
  • 2 tk (házi) vanília aroma
  • 1 tojás
  • 150 g liszt (plusz, ha kell gyúrás közben)
  • 35 g kakaó
  • 1 lapos tk szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 90 g csokicsepp

A vajból és a porcukorból hófehér vajkrémet habosítok kézi habverővel. Hozzáadom a vaníliát, és a tojást (dupla adagnál egyenként!), és összekeverem. Beleszitálom a lisztet, a kakaót, beleszórom a szódabikarbónát és a sót, kicsit habverővel még keverem, hogy elkezdjen összeállni. Mikor már nehézkesen megy a habverő, kiszedem a tálból, és gyúródeszkán szép kis gömbőcöt gyúrok belőle. Ha túl puha, gyúrás közben folyamatosan lehet hozzáadni még lisztet, de ne legyen kőkemény! Nem linzer-keménységű, annál kicsit puhábbnak kell lennie, de azért tartsa a formáját. Mikor állagra már jó, belegyúrom a csokicseppeket, és fél órára beteszem a hűtőbe.

Előmelegítem a sütőt 180°C-ra, sütőpapírral kibélelek egy tepsit, és a tésztából dió nagyságú, vagy kisebb golyókat formálok. Szellősen a sütőpapírra helyezem, és villával vagy kézzel kilapítom őket. 6 percig sütöm a kekszet. (Persze, ez minden sütőben más, de nekem a pontosan hat perc sütés idő volt a sikeres. Kevesebb idő nem elég neki, nyolc perc után már nem volt olyan puha.)

dsc09084.jpg

És a végredmény:

dsc09079.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr312419389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása