Pekándiós csiga

Mostanában nagyon megkedveltem a csigákat. Úgy értem, az édességet, nem az élőlényt - azt még nem kóstoltam, bár már évek óta kíváncsi vagyok rá. Na, majd egyszer! De vissza térve a témához, nemrég készítettem kanelbullét, a svéd fahéjas csigát, de készítettem almáspite csigát is. Most a pekándiós volt soron!dsc07629.jpg

Sokszor láttam már Pinteresten, meg a különböző amerikai filmekben olyanokat, mint plédául a pekándiós pite, és régóta izgatta a fantáziámat, hogy milyen is lehet. Nem tudtam, hogy miben lehet más, mint a sima dió, és hogy milyen lehet a diós pite. Aztán mostanában, mikor az Ázsia Bt.-ben jártam, megpillantottam a polcon egy kis csomag pekándiót.

Egyből meg kellett vennem!

Sajnos az a kis 100 grammos csomag rettentő drága dolog, úgyhogy csak egy kis méretű pite jött volna ki belőle – vagy pedig két dologgal kísérletezhetek, de úgy, hogy mindegyikhez csak keveset használok föl. Természetesen ez utóbbi mellett döntöttem, és így jött létre a pekándiós csiga. (A másik dolog szerintem karamellizált pekándió lesz, de addig még nem jutottam el.)dsc07623.jpg

Hozzávalók a tésztához:

  • 400 g finomliszt
  • 100 g teljeskiőrlésű liszt
  • 250 ml tej
  • 40 g élesztő
  • 90 g cukor
  • 2 db tojássárga
  • 150 g vaj
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 1 kk kardamom

A tejet fölmelegítem langyosra a vaníliás cukorral, majd beletördelem az élesztőt. A lisztet egy tálba öntöm, a közepébe lyukat vájok, és beleöntöm a tejet. A tál szélén levő lisztet a lére szórom, majd az egészet letakarva beleteszem a 35°C-os sütőbe negyed órára. Mikor kiveszem a sütőből, az összes hozzávalót beleteszem, majd dagasztani kezdem. Amikor az egész összeáll, sehol sincs benne vaj csomó, egy gömböt formázok a tésztából és visszateszem a sütőbe. Körülbelül fél-háromnegyed óra alatt kétszeresére kel. Ezt a puha felhőcskét addig gyúrom, amíg kipufogja magát. Körülbelül fél centi vastagra kinyújtom, inkább hosszabbra, mint szélesre.dsc07632.jpg

Hozzávalók a töltelékhez:

  • 20 g puha vaj
  • 100 g cukor
  • 2 púpos ek fahéj

A kinyújtott tésztára rákenem a nagyon puha vajat, a lehető legvékonyabban. Erre szórom rá a fahéjas cukrot. A tésztát fölcsavarom, és a hosszú rudat egy-két centis darabokra fölvágom. Egy tepsibe sütőpapírt rakok, abba helyezem bele a darabokat egymás mellé.dsc07624.jpg

Hozzávalók a pekándióhoz:

  • 70 g cukor
  • 60 g tejszín
  • 10 g vaj
  • 1 csipet só
  • 50 g apóra vágott pekándió

A cukrot fölolvasztom, és mikor teljesen fölolvadt, beleöntöm a tejszínt. Addig kevergetem, amíg az egész folyékony állagot vesz föl. Levéve a tűzről belekeverem a vajat és a sót, végül a pekándiót is. Ezt a karamell szószt kenegetem rá a csigákra, hogy mindenhol elegendő pekándió jusson.

180°C-on körülbelül fél óráig sütöm, de a legjobban úgy lehet megállapítani hogy megsült-e, hogy mindenhol aranybarna színt vesz föl. Egyből sütés után már fogyasztható is!dsc07628.jpg

A CAKEség megtalálható Facebookon ITT.

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1511993518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása