Almás pite-fahéjas csiga

Ebben a borzalmas, esős időben reggel semmi másra nem vágytam volna jobban, csak egy jó meleg teára, puha ágyikóra és valami finom almás sütire. Ehelyett be kellett vánszorognom előadásra. Tudom, tudom, elég sokan nem járnak be előadásra, mert minek, de én szeretek bejárni. A kétszáz plusz emberből ilyenkor max. harmincan vagyunk, szóval kis családias hangulata van, a tanárt is kedvelem, és a tananyag is érdekel, úgyhogy csak olyankor nem megyek be, ha esetleg beteg vagyok. Viszont hiába szeretem ezt az órát, csak nincs kedve az embernek kitenni ilyenkor a lábát a jó meleg házikóból, pláne nem az ágyikóból! Ezért, hogy kibírjam, elkezdtem tervezgetni, hogy mégis mi jót készítsek majd, ha végre haza értem.20160427_131641.jpg

Eredetileg almás pitét szerettem volna készíteni, vanília pudinggal, aztán a szorgos jegyzetelés közben belém villant az ötlet: miért is ne készíthetnék almás csigát? Persze, nem a szokásos blundel tésztával, hiszen az azért hosszú idő, mire elkészül, de van, hogy kelt tésztából is készítenek csigákat. Úgyhogy az almás pite ötletből lett az almás csiga. (Angolul valahogyan jobb hangzása van az apple pie cinamon rollsnak, magyarul viszont kissé fura az almás pite fahéjas csiga hangzása, de lényegében ez az, amit sütöttem…)

Mindenkinek ajánlom, ha teheti, még ma készítse, vagy készíttesse el ezt, egyből jobb hangulata lesz az embernek tőle. Az egész házat belengi a fahéjas karamellizált alma illata, ami például nekem mindig az otthon melegét jelentette. Meg persze a karácsonyt, de ez már egy másik kérdés. (Nálam úgyis egész évben vagy karácsony vagy Halloween van, ha éppen nem 20°C feletti meleg van, ragyogó napsütéssel…)20160427_134522.jpg

A képen látható alma teára óra előtt Pinterestezve találtam rá. Teákat keresgéltem, hogy ha már inni nem tudok, akkor nézegessek, és nagyon megtetszett egy kép erről a fajta „bögréről”. Muszáj volt kipróbálnom! Igazából sima fekete tea van benne, abból is csak kevés, de én úgyis szeretem, mikor meglehet enni az evőeszközt is, úgyhogy jó kis ötlet volt.

Hozzávalók a kelt tésztához:20160427_134321.jpg

  • 115 g teljes kiőrlésű liszt
  • 260 g finomliszt
  • 1 csomag expressz élesztő
  • 1 csipet só
  • 40 g cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 1 db tojássárgája
  • 40 vaj
  • 3 dl tej

Az expressz élesztő miatt bőven elég az, ha minden hozzávalót összeöntök egy tálba, és összegyúrom őket. A szerencsésebbek ilyenkor kapják elő a jó kis robotgépüket, a kevésbé szerencsések pedig kézzel gyúrogatják a tésztát. Én általában szeretek gyúrni, de azért valljuk be: sokkal egyszerűbb az élet a robotgép segítségével (meg mindenféle technikai kütyüvel), jóval gyorsabban megvan minden. Főleg olyankor áldom, hogy van a Traktorom (az én csodás robotgépem), amikor kicsit fáj a kezem, és nem tudnék rendesen gyúrni, mint például jelen pillanatban. Szóval, dagasztom pár percig a tésztát, majd lisztezett gyúródeszkára teszem. Kinyújtom kb fél centi vastagra, vékonyan megkenegetem olvasztott vajjal, és megszóróm fahéjas cukorral. Ne legyen nagyon cukros, mert az almás töltelék is cukrozott, de azért mindenhová kerüljön belőle.

Hozzávalók az alma töltelékhez:

  • 3 db nagy alma
  • 40 g vaj
  • 60 g cukor

Miközben a robotgép dagaszt, az almával foglalatoskodom: meghámozom, kimagozom és apró kockákra vágom. Olyan méretűek legyenek a kockák, hogy ne legyenek pépesek ha majd megfőnek, de nagyok se legyenek, hiszen majd föl akarjuk őket csavarni a tésztában. A vajat fölolvasztom a cukorral, és mikor szép folyékony a karamell, mehetnek is bele az alma kockák. Jól összekeverem, majd hagyom, hadd főjön. Néha-néha meg kell azért keverni, de nem kell folyamatosan mellette állni, nyugodtan lehet közben csinálni tovább a tésztát. Mikor az alma már eléggé puha, mehet rá a tésztára. Óvatosan, hogy a leve ne menjen rá, mert átázik a tészta, és akkor könnyen szétesik majd a kezünkben. Mindenhol terítse be az alma az alapot, kivéve a végénél, mert ott egy-két centinek ki kell maradnia, hogy jól föl lehessen csavarni.

20160427_131725.jpgNem tekerem nagyon szorosra, nem is tudnám az egyeletlen alma töltelék miatt, de a végén kicsit megszorítgatom, hogy mindenhol záródjon a tekercs. 1-1,5 centi széles csigákat vágok belőle, amiket sütőpapírral kibélelt sütőbe teszek egymás mellé. Nem kell sok helyet kihagyni egymás mellett, mert az a lényege, hogy a végén szét lehessen szedni őket egymástól, de a szorosan pakolással is vigyázni kell, mert akkor nagyon összebarátkoznak majd a szomszédok.

190°C-on arany barnára sütöm.

Hozzávalók a vaníila öntethez:

  • 3 dl tej
  • 1 db tojássárga
  • 1 ek vaníliás cukor

A tejet fölforralom, közben a tojássárgát összekeverem a vaníliás cukorral. Mielőtt a tej elkezdene forrni, pár kanál tejet belekeverek a tojásba, hogy amikor beleöntöm az egészet a tejbe, ne legyen azonnal tojásrántotta belőle. Folyamatos kevergetés mellett 4-6 percig tovább forralom a tejet a cukros tojással, és kész is. Én igazából nem öntetnek használtam, hanem bele mártogattam a csigát, de ez már részletkérdés.20160427_134223.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr428668054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása