Barack mousse

Mikor nővéreméknél vagyok, mindig készítek valami sütit, hogy ne mondhassák, hogy nekik sosem sütök semmit sem. Meg amúgy is, cserébe mindig kapok ilyen csodás képeket, szóval igazán megéri nekem... Sokszor már alapból úgy készülök, hogy egész kis „szerszámos ládával” megyek át hozzájuk, de most nem így tettem. Abban biztos voltam, hogy mousse-t akarok készíteni, ahhoz pedig nem kell semmiféle különleges felszerelés, ami nincsen meg egy átlagos háztartásban.cake-10.jpg

Mikor benéztem a hűtőbe, és láttam a temérdek barackot, egyből tudtam, hogy mit akarok készíteni: barack mousse-t. Lédús őszibarack, lágy tejszín… az egész egy habkönnyű álom! Az alul levő zabkeksz roppanósága pedig szépen kiegészíti ezt a desszertet. Nem is kell más hozzá; kivételesen ez egy olyan édesség, ami csoki (vagy karamell) nélkül tökéletes!cake-6.jpg

Három főnek elegendő desszert lesz belőle.

Hozzávalók a zabkekszhez:

  • 45 g zabpehely
  • 15 g teljes kiőrlésű liszt (helyettesíthető bármilyen más, akár gluténmentes liszttel)
  • 30 g cukor
  • 40 g vaj

(Ha valaki, mint én, imádja a nyers keksz tésztát, javaslom ezeknek a mennyiségeknek a dupláját, mert simán elfogy! Nagyon eteti magát.)cake-7.jpg

A szobahőmérsékletű vajat összegyúrom a többi hozzávalóval. Én barna cukrot használtam, nem porcukrot, és szerintem így sokkal jobb íze volt. A teljes kiőrlésű liszt helyett pedig lehet sima, vagy akár gluténmentes lisztet használni, de így legalább valamilyen szinten egészséges ez a desszert. Mondjuk. Nyugtassuk meg a lelkiismeretünket ezzel!

A gombócba gyúrt tésztát fél órára hűtőbe teszem, közben pedig előmelegítem a sütőt 180 °C-ra. Egy tepsibe sütőpapírt teszek, és belenyomogatom a zabkeksz tésztáját. Ha valaki tényleg kör alakú falatokat szeretne a végén, akkor először kis gombócokat kell belőle formálni, és azokat kilapítgatni, de én lusta voltam, és mivel úgyis összetöröm a végén, úgyhogy csak egyben kilapítottam az egészet. Körülbelül 15 percig sütöm, vagy addig, amíg a széle barnulni nem kezd.cake-8.jpg

Hozzávalók a mousse-hoz:

  • 330 g kockára vágott barack
  • 60 g cukor
  • 1 dl víz
  • 2 dl tejszínhab (én mindig laktózmenteset használok)
  • 3 db zselatinlap

cake-11.jpgA fölkockázott barackot a cukorral és a vízzel fölforralom. Addig főzöm, amíg a barack olyan puha nem lesz, hogy akár villával is szét lehetne nyomkodni. Miután szétfőtt az egész gyümölcs, botmixerrel fölturmixolom, hogy biztosan ne legyen semmi csomó benne, majd a puha zselatin lapokat belekeverem a még meleg folyadékba. Hűtőbe teszem, amíg várok, megnézek egy Flash részt (nem, kicsit sem szeretem ezt a sorozatot, és nem ajánlgatom mindenkinek, áááá, dehogy!), aztán mikor kihűlt, fölverem a két deci tejszínhabot. Óvatosan belekeverem a habot a barackba, és kész is van!

Ha szépen akarom tálalni, nem pedig csak fölfalni, akkor egy pohárba, vagy egy szép befőttes üvegbe beletördelem a zabkekszet, rákanalazom a pihe-puha habot, és a hűtőbe teszem. Tálaláskor barackból készített virágokkal díszítem.

A CAKEség megtalálható a Facebookon ITT, Instagramon pedig ITT.

A csodálatos képekért köszönet: Love'o'graphy.

cake-9.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2911668914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása