Bazsalikomos-epres triffle

Az eper megjelenésének első jelére már muszáj voltam beszerezni egy keveset. Oké, még nem a legjobb árban vannak a szép eprek, de azért díszíteni tökéletes mennyiség az, amit tudtam venni. Mivel amit terveztem, abba kicsit több eper kellett, így fagyasztott epret használtam föl, a friss, finom epret pedig csak simán fölfaltuk.dsc09177.jpg

Az egyik barátnőm még nem evett browniet, amin én természetesen teljesen kiakadtam, hiszen hogy lehet, hogy valaki még nem evett abból a csokis mennyországból. Azért, hogy ezt a szörnyű tényt kijavítsam, abban biztos voltam, hogy browniet kell készítenem. Viszont nekem a brownie simán már túlságosan snassz olyankor, ha nem gyorsan kell összedobnom valamit. Szóval az, hogy eperrel házasítom össze, az egyértelmű volt. A kérdés már csak az volt, hogy hogyan?

Természetesen egy triffle formájában, jött az ötlet velem szemben Pinteresten. Apró kockákra vágott csokis brownie, lágy, krémes, mascarpones tejszínhab, isteni eper; kell ennél több? Vannak, akik azt mondanák, hogy nem, nekem viszont még ezt is tetőznöm kellett, mégpedig bazsalikommal. Igen. Bazsalikommal!dsc09143.jpg

Ahogyan gondolkoztam, hogy hogyan készítsem el az epret, csak magában, vagy fölfőzzem, az ablakban nevelgetett kis bazsalikomra esett a pillantásom. Már régóta ki akartam próbálni, hogy milyen lehet a bazsalikomos eper, mert eddig csak fagyiban volt szerencsém vele találkozni, úgyhogy kaptam az alkalmon, hogy na, jó, próbáljuk meg, hiszen a bazsalikom kiegészíti az epret, a tejszín és a mascarpone az epret, a brownie meg mindent.

dsc09195.jpgHozzávalók a browniehoz:

  • 200 g vaj
  • 200 g csoki
  • 100 g cukor
  • 4 db tojás
  • 100 g liszt
  • Csipet ró
  • 1 ek kakaó

A csokit a vajjal együtt vízgőz fölött fölolvasztom. Mikor ez megvan, kicsit hűtöm, majd egymás után belekeverem a kakaót, a sót, a cukrot, a tojásokat és végül a lisztet. Egy sütőpapírral kibélelt nagy tepsibe öntöm a tésztát és jól elegyengetem, hogy kb. egy centis magasságú legyen. 180°C-on addig sütöm, amíg a külseje megsül, a belseje meg még egy picit folyós marad. Mivel vékony, nem sok idő, pár perc az egész. Kicsit hagyom hűlni, és 1x1 centis kis kockákat vágok belőle.

dsc09150.jpgHozzávalók a bazsalikomos eperhez:

  • 600 g eper
  • 200 g porcukor
  • 2 dl víz
  • 15 g firss bazsalikom (5-6 g szárított, ha nincs otthon friss)
  • 3 ek citromlé

Az epret a porcukorral, a vízzel és a citromlével fölfőzöm, és addig forralom, amíg el nem kezd pépesedni a gyümölcs. Ha ez megvan, beleszórom az apróra vágott bazsalikom leveleket, és még egy percig főzöm. Végül leveszem a tűzről és hűlni hagyom.


dsc09209.jpgHozzávalók a mascarpone krémhez:

  • 3 dl tejszín
  • 500 g mascarpone
  • 4 ek cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 1 tasak zselatin fix

A tejszínt fölverem a vaníliás cukorral, a cukorral és a zselatin fixszel. Mikor kemény hab lesz belőle, egy spatulányival föllazítom a mascarponét, amit aztán óvatosan beleforgatom a tejszínhabba.

A brownie kockák kb. egy harmadát egy jénai tál aljára szórom, meglocsolom az eper levével, hogy kicsit átvegye annak is az ízét. Ráadagolom a krém egy harmadát, arra jön a bazsalikomos eper fele. Ezt a folyamatot még kétszer megismétlem, úgy, hogy az utolsó réteg nem az eper, hanem a krém. Ezt díszítem eperrel, vagy akár friss bazsalikommal. Könnyű, finom és egyszerűen elkészíthető. A tökéletes desszert bármilyen alkalomra!dsc09191.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr648687050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása