Churros gofri

Három napig voltam nővéreméknél, mind a három nap készítettem valami finomságot, csak hogy hizlaljam kicsit őket. Neeem ám, csak viccelek! Természetesen azért tettem, mert boldogságot akartam nekik okozni, hiszen mindig panaszkodnak, hogy csak a képeket küldöm nekik a sütijeimről, de sosem marad egy morzsa sem, hogy meg is kóstolják. Úgyhogy most csak nekik készültek az olyan finomságok, mint a már említett Churros gofri, ami egy tökéletes vasárnapi reggeli-ebéd volt. Nem éppen a legegészségesebb, meg a legdiétásabb, de a lehető legfinomabb!cakeseg-12.jpg

Félreértés ne essék, nem az eredeti churros tésztából készült. Még nem igazán próbálkoztam az égetett tészta gofrisütőben sütésével (és nem vagyok meggyőződve arról, hogy merjek-e azzal kísérletezni), de a fahéjas cukor és a mellé készített forró csoki megadja a churros hangulatát. A sok fahéj, cukor és a tészta roppanósága miatt eléggé hasonlít rá, ami szuper, mert mivel nem szeretem annyira az olajban sült dolgokat. Így viszont jól járok, mert a tészta nem tocsog az olajban, mehet rá a sok fahéj, sőt akár forrócsokiba is mártogathatjuk. Az a jó a sütögetésben, hogy lehetőségek határtalanok, mint a csillagos ég! Szóval ha valaki nem kívánja a fahéjat, de enne egy finom gofrit, mondjuk Nutellával, a recept arra is kiváló.

cakeseg-11.jpg

Hozzávalók a gofrihoz:

  • 200 g teljes kiőrlésű liszt
  • csipet só
  • 1 cs sütőpor
  • 25 g cukor
  • 2 tojás
  • 160 g tej
  • 70 g olvasztott vaj
  • 1 cs vaníliás cukor

Előmelegítem a gofri sütőt, hogy ne kelljen majd várnom, egyből kezdhessem is a sütést. A száraz hozzávalókat, kivéve a sima cukrot, összekeverem. A tejet, az olvasztott vajat és a tojássárgáját belekeverem habverővel, majd a tojásfehérjéből és a cukorból szép habot verek. A fehérjét cukor nélkül addig verem, amíg el nem kezdenek gyülekezni a buborékok. Mikor ez megtörtént, pár részletben hozzáadom a cukrot, és keményre habosítom. Ezt keverem hozzá a többi alapanyaghoz óvatosan, hogy ne törjön össze nagyon a hab. Jó alaposan kivajazom, hogy ne ragadjon majd oda a tészta, aztán egy-egy kis méretű evőkanálnyit merek a sütőbe, és arany barnára sütöm. Mikor megsültek, olvasztott vajjal bekenegetem őket kicsit, és fahéjas porcukrot szórok rá. Mehet rá bőven, ne sajnáljuk!

Hozzávalók a csokihoz:

  • 200 g tejszín
  • 100 g étcsoki
  • 1 ek kakaó

A tejszínt fölforralom, majd a kakaós csokira öntöm és addig kevergetem, amíg minden csomó mentes lesz. Ezt elég csak az utolsó pár gofri kisütése közben megcsinálni, elvégre meleg csokiba szeretnénk mártogatni, nem igaz?

Ezután pedig nem is kell mást tenni, csak élvezni az ízorgiát, és persze a kellemes tavaszi időt. (Remélhetőleg a kellemes tavaszi időt, ha mégsem az van, akkor a hétvégi pihenést.)

cakeseg-10.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr108620116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luminol 2016.11.17. 23:48:38

Légy büszke rám, végre eljutottam odáig is, hogy kipróbáljam (csak tavasz óta terveztem xD). Na, meg az sem utolsó dolog, hogy emlékeztem arra, hogy milyen e-mail címet meg jelszót adtam meg.
Nagyon finom volt, anyuék is többször dicsérték, hogy milyen jó. Köszönet a cikkért meg a receptért. <3 Más is tervben van, de nem tudom mikor jutok el a megvalósításukig. Azt hiszem, kéne egy időnyerő.

Tevely Titanilla 2016.11.21. 17:03:33

@Luminol: Büszke vagyok, drága! :D Örülök, hogy ízlett! <3 Aztán csak hajrá az időnyerő beszerzésével; ha sikerül, én is kérek ám! :P

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása