Minden jóval megtömött Monster Shake

Igazából a név, amin Instagramon és Pinteresten elhíresültek ezek a brutál édes és durván laktató shakek, az a Freak Shake, de én nem szeretem a „freak” szót, illetve, szerintem a „monster” szó sokkal jobban leírja ezeket a cukorbombákat.

 suti-51.jpg

Egyik nap nővéremnél voltam, és borzasztó meleg volt, szóval azon gondolkoztunk, hogy elmegyünk egyet fagyizni. Körül is néztünk, hogy milyen lehetőségek vannak, ahová gyorsan elugorhatnánk, de végül leragadtunk ott, hogy esetleg én is gyorsan összehozhatnék valamit. Ebben is maradtunk, de aztán jött a még nehezebb választás: mit is készítsek?

Soroltam az ötleteket, soroltam, végül kilyukadtunk a Monster Shake ötleténél, hogy ez milyen király egy dolog, próbáljuk már ki! Meg amúgy is, fagyizni akartunk, ennek meg úgyis az az alapja.

suti-53.jpg

Mivel shake, vanília fagyi az alapja, de igazából bármi más ízesítés is kerülhet bele. Én még kávét és kávé likőrt tettem a tejbe, így a csokis sütik, a vaníliás fagyi illetve a „fekete leves” kesernyés ízvilága baromi jól kiegészítették és kihangsúlyozták egymást. Természetesen a fagyit is én magam készítettem, de az is nagyon hamar elkészül – csak bírjuk kivárni, mire megfagy!

Ha az ember már előre elkészített desszertekből dolgozik, akkor igazán nem sok idő egy ilyen összedobása, ellenben az sokkal finomabb, ha saját magunk által sütött sütiket használunk föl díszítésre. Pláne, hogy a következő brownies recept elkészítése után azonnal függővé válik az ember, és legszívesebben csak ezt enné élete hátra lévő részében. (Ami valljuk be, ha tényleg megtennénk, akkor nem lenne valami hosszú – de ez már részletkérdés.)

Én szóltam!

suti-40.jpg

Hozzávalók a vaníliás fagyihoz:

  • 200 g tejszín
  • 170 g sűrített tej
  • 2 tk vanília aroma

Jó, hogyha ezzel kezdjük, mivel azért nem kevés idő, mire megfagy. Körülbelül olyan négy óra minimum, de a mélyhűtőben elég sokáig eláll, szóval egy nagyobb adaggal is lehet készíteni, hogyha az ember esetleg megkívánja, akkor legyen mit nyalakodnia dugiban.

A fagyi elkészítése rendkívül egyszerű: a tejszínt habbá verem, majd mikor elkezd keményedni, akkor beleteszem a másik két hozzávalót, és azzal is egy kicsit verem még, hogy teljesen összekeveredjenek. Egy fagyás álló tálba, műanyag edénybe öntöm, teszek rá fedőt, és már mehet is a mélyhűtőbe. Ebben a receptben az a jó, hogy nem kell folyamatosan kevergetni, és négy-öt óra után szép, lágy fagyi állagúra dermed, nem pedig kő keménnyé.

suti-45.jpg

Hozzávalók a brownies-hoz:

  • 115 g vaj
  • 35 g kakaó
  • 2 db tojás
  • 190 g cukor
  • 40 g csoki
  • 50 g liszt
  • 1 ek vaníliás cukor
  • ¼ tk sütőpr
  • 1 csipet só

160 fokra elő melegítem a sütőt, és egy kisebb méretű tepsit kibélelek sütőpapírral. A vajat fölolvasztom mikróban, majd hozzákeverem a kakaóport. Közben a tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral habbá verem. Nem kell külön választani őket, a lényeg, hogy szép világos, magasra följött habot kapjunk. A csokit is fölolvasztom, bőven elég mikróban megtenni. A tojáshabba óvatosan belekeverem az összes hozzávalót, hogy minden rendesen elkeveredjen, de a hab ne törjön össze. A tésztát a tepsibe öntöm, és 10-15 percig sütöm. Nem tudok pontos időpontot megadni, azt kell figyelni, hogy a brownies teteje szépen átsült, roppanós legyen, viszont a belseje szinte még nyers legyen. Ígérem, így lesz a legjobb állagú, miután kihűlt!

suti-50.jpg

Hozzávalók a csoki cseppes kekszhez:

  • 110 g puha vaj
  • 90 g cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 1 db tojás
  • 160 g liszt
  • ½ tk sütőpor
  • 90 g csokicsepp

A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral együtt robotgéppel habosra keverem. Hozzáadom a tojást és még pár másodpercig keverem, hogy egynemű legyen. Végül hozzáadom a többi alapanyagot is, és szép kis gömböt gyúrok belőle. Egy fél órára hűtőbe teszem, hogy dermedjen. Mikor kiveszem, sütőpapírral takart tepsire teszem a gombócokat, egy picit kilapítom őket, majd 175 fokon készre sütöm pár perc alatt. Nem érdemes elmenni a sütő közeléből, mert három-öt perc alatt készen is vannak a finom, roppanós kekszecskék.

Ezt a receptemet egy másik bejegyzésemnél is megtalálhatod, ha másfajta fagyos desszertre vágynál:

http://cakeseg.blog.hu/2017/05/25/sutiszorny_fagyi_szendvics

suti-48.jpg

Monster Shake elkészítése:

Ezek az arányokat én egy nagyobb pohárhoz használtam föl, de tetszés szerint variálhatóak az adagok.

Készítek egy csoki ganache-t 50 g étcsokiból és 30 g tejszínből. A pohár száját belemártom, kicsit dermedni hagyom a hűtőben, és amíg még formálható, belenyomom a keksz darabokat. Ismét visszateszem a hűtőbe, hogy ne próbáljanak meg lesíelni a darabkák.

Két deci tejhez három nagy evőkanál fagyit, egy deci eszpresszót és egy nagy löttyintésnyi kávélikőrt teszek. Az egészet fölturmixolom, és az előkészített pohárba öntöm. Cukrozatlan tejszínhabot nyomok a tetejére, majd mindezt megkoronázom pár keksz és brownie darabbal.

Egészségetekre!

Ha szeretnél máskor egyből értesülni az új receptjeimről és más érdekességekről, ne felejtsd el like-olni a CAKEséget ITT!

A csodás képekért köszönet: Love'o'graphy

suti-58.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3814089111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása