Húsvéti nyuszitorta

Ez a kis nyuszi nem csak cuki, de két, önmagában is isteni tortának az ötvözete! A tipikus húsvéti répatortát kereszteztem az én imádott sajttortámmal, így alkottam egy igen különleges egyveleget. Szeretem a húsvétot, bár nem ez a kedvenc ünnepem. Mégis, nem hagyhattam ki egy ilyen lehetőséget, mint a húsvét, hogy nyuszis tortát, csibés cupcake-eket készítsek!

dsc09208.jpg

Sok helyen olvasom, hogy a „legjobb répatorta”, vagy „a világ legfinomabb répatortája”, stbstb, de én nem hiszek ezeknek. Lehet, hogy tényleg istenien finomak, de nem hiszem, hogy a legjobbak lennének. Ameddig mindenkinek különböző ízlése van, nincs két egyforma ember, nem lehet megalkotni a világ legfinomabb ételét sem, hiszen minimum egy ember biztosan azt fogja mondani arra, hogy az borzalmas. Szóval én nem tartom sokra azokat a híreszteléseket, miszerint valamelyik édesség a világ legfinomabbja lenne, úgyhogy én nem is írom ki. Viszont ajánlom, hogy próbálj ki minél többféle stílust, különböző recepteket, és akkor biztosan rátalálsz a számodra legtökéletesebb ételre! Én kikísérleteztem a számomra legfinomabbat; hátha másnak is ízleni fog! ;)

Ha a sajttortával túl durvának éreznéd, akkor sima mascarponés krémmel is be lehet tölteni, úgy is nagyon finom. Tavaly csak simán így készítettem, idén viszont újítani akartam. Vannak olyan receptjeim, amiket szeretek újra és újra fölhasználni, mert nekünk annyira bejön, hogy nem kísérletezek tovább, viszont amikor csak lehet, valami kis újítást biztosan bele teszek. Nehogy a végére megunják itthon a sütijeimet! Különben ki lenne a kísérleti nyulam?!

dsc09212.jpg

Ha szeretnél máskor egyből értesülni az új receptjeimről, a CAKEséget megtalálhatod Facebookon ITT.

Hozzávalók a sajttortához:

  • 750 g mascarpone/krémsajt
  • 110 g cukor
  • 4 db tojás
  • 10 g liszt
  • 70 g tejföl
  • 80 g tejszín
  • 3 tk vanília aroma

A krémsajtot és a cukrot robotgéppel összekeverem, majd egyenként elvegyítem benne a tojásokat. Hozzáadom a többi hozzávalót, és addig keverem, amíg szép, puha krémet nem kapok. Kivajazok, kilisztezek egy 20 cm átmérőjű tortaformát, aminek az alja nem ereszti át a vizet. Én a biztonság kedvéért még alufóliába is be szoktam csavarni, hogy a sütés végére ne folyjon bele a víz. Egy nagyobb formába/tepsibe vizet eresztek, beleteszem a sajttortás tortaformát, majd sütni kezdem. 180°C-on 15 percig, utána 150°C-on 30-40 percig sütöm. Ha megrázom a formát, a szélének már dermedtnek kell lennie, viszont a közepe még rezegjen. Ekkor kiveszem a formát a sütőből, és hagyom hűlni. Mikor már csak langyos, hűtőben még egy órán keresztül hűtöm, közben neki állok a répatortának.

dsc09206.jpg

Hozzávalók a répatortához:

  • 240 g vaj
  • 200 g barnacukor
  • 4 db tojás
  • 500 g reszelt répa
  • 200 g finomliszt
  • 100 g teljeskiőrlésű liszt
  • 1 tk sütőpor
  • ½ tk szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 4 tk vanília aroma
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk gyömbér
  • ½ tk szerecsendió
  • ½ db citromhéj

A vajat a barnacukorral kihabosítom, hozzáadom a vanília aromát, illetve egyenként a tojásokat. Belekeverem a répát, illetve az összes többi hozzávalót. Sütőpapírral kibélelek egy 20 cm átmérőjű formát, beleöntöm a tésztát, majd 180°C-ra előmelegített sütőben egy órán keresztül sütöm. Villával néha megszúrom, hogy jó-e, és mikor már láthatóan megsült, kiveszem hűlni.

Kihűlés után félbevágom, a két szint közé beleteszem a sajttortát, és visszateszem a hűtőbe addig, amíg megcsinálom a díszítést.

nyuszi.jpg

Hozzávalók a habhoz:

  • 250 g mascarpone/krémsajt
  • 300 g tejszín
  • 30 g cukor
  • 2 csomag habfixáló

Az összes hozzávalót – a habfixáló kivételével – összeöntöm, és robotgéppel elkezdem verni. Kis idő múlva hozzáadom a habfixálót is, majd addig keverem, amíg jó kemény hab nem lesz belőle, ami fejre fordítva nem mozdul el a tálból. Ennek a háromnegyedét szépen rákenem a répatortára, úgy, hogy nagyjából fedjen mindent mindenhol. A maradék habot tetszés szerinti adagokra szétosztom, és különböző színekre festem. Én világos rózsaszínt, pinket és barackszínt választottam, de a teljesen hófehér nyuszika is szépen mutat. A különböző színeket csillagcsővel felszerelt habzsákokba teszem.

20 g fehércsokit vízgőz fölött fölolvasztok, majd amikor leveszem a víz fölül, további 10 g fehércsokit keverek bele. Habzsákba/uzsonnás zacskóba töltöm, aminek a hegyét lecsippentem. Sütőpapírra nyuszifül alakú formát nyomok, és beteszem a hűtőbe. A maradék fehércsokiból még nyomok egy-két tartalékot, de nem használom el az egészet, mert kell a szemhez is. Ahhoz a fehércsokit fekete ételfestékkel – szénporral – beszínezem.

A füleket piros festékporral kicsit befestem, és körülbelül a torta közepébe beleszúrom. Köré, elé, mögé rombusz alakban rányomogatom a különféle színű habokat, és végezetül megrajzolom a fekete csokival a szemeket, illetve a kis X alakú szájat.

Boldog Nyuszit!

dsc09210.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr7912428471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása