Pumpkin Spice Latte

Pár év óta minden évben azt az időszakot várom, mikor lehet már venni Pumpkin Spice Lattét. Kellemesen fűszeres, és eléggé édes ahhoz, hogy első kóstolásra beleszeressek, úgyhogy tavaly például egész ősszel és télen azon éltem. Nem éppen a legegészségesebb dolog, de vannak rosszabb dolgok is a világon. Viszont ebben az évben eldöntöttem, hogy nem szeretnék borzasztó drága, kávénak alig mondható italokért kisebb vagyont kidobni az ablakon, úgyhogy kitaláltam, hogy elkészítem magamnak a kedvenc italomat. Az eredmény szerintem egészen... egészen kiváló lett.14536618_10211176967286358_399970723_o.jpg

Ha az ember szereti a hableányos kávézó #PSL-ját, akkor ezt a receptet muszáj lesz kipróbálnia! Szerintem sokkal jobb íze van, ráadásul annyit tehetünk bele a szirupból is és a kávéból is az italba, amennyit szeretnénk. Ja, és persze igazi sütőtökből készül, nem pedig aromákkal van tele…

Nyugodtan meg lehet kóstoltatni olyan emberekkel is a #PSL-t, akik nem szeretik a sütőtököt, ugyanis ha az édeset szeretik, semmi rossz szavuk nem lesz erről. Legalábbis a tapasztalatom ezt mutatja, hiszen olyan emberekkel vagyok körülvéve , akik nem tudják értékelni a sütőtök fantasztikusságát, viszont mind a Pumpkin Spice Lattém, mint pedig a sütőtök pitém nagyon ízlett nekik.14536485_10211176968806396_1848569773_o.jpg

Az a jó a szirupokban, hogy nem csak a kávéba jók, hanem föl lehet használni más édességekhez is. Például pancakere lehet önteni, fekete teába tehető édesítésként, de egy sima vanília fagyi is földobható vele. Maximum 10 perc alatt elkészül, hűtőben tárolva két-három hétig eláll, és annyi lattét lehet belőle készíteni, amennyitől még nem leszünk rosszul.

(Jelenleg tizenöt csésze kávénál tart a számláló, és még mindig van a szirupból…)14522492_10211176967486363_464992475_o.jpg

Hozzávalók:

  • 300 ml víz
  • 400 g barnacukor
  • 3 púpos teáskanál fahéj
  • ½ tk szegfűszeg
  • ½ tk szerecsendió és gyömbér
  • 130 g sütőtök

A vizet és a cukrot körülbelül három-négy percig forralom. Közben a már megsült sütőtökről leszedem a héját, és villával kicsit összenyomkodom, hogy pürésebb legyen. Egy-két evőkanállal kiveszek egy tálkába a már fölforrt cukorszirupból, ebben keverem el a fűszereket, majd az egészet visszaöntöm a lábasba. Végül a sütőtök pürét is belekeverem, és egészen addig kavarom és forralom, amíg el nem kezd bugyborékolni. Amint megjelennek az első buborékok a lábas oldalán, elzárom a lángot, és a szirupot egy szitán keresztül átöntöm egy tálba. Azért először tálba, és nem a tartójába, mert nagyobb szitával könnyebb dolgozni. Kicsit sűrű a szirup, így nem folyik át olyan gyorsan a lyukacsokon. Kanállal átsegítem a túloldalra, úgy, hogy a szitában csak a lehető legkevesebb sűrű rész maradjon fönt. Ezután jól zárható üvegekbe átöntöm, és már használatra kész!

Én két deci tejhez és egy deci kotyogós kávéhoz három kiskanálnyit szoktam használni, de ízlés szerint lehet kevesebb, vagy akár több is. Az biztos, hogy ha a saját készítésű Pumpkin Spice Lattéba beleszeret az ember, a kávézókban kapható már nem lesz az igazi…

A CAKEség megtalálható a Facebookon ITT, Instagramon pedig ITT.

14456704_10211176969206406_837458454_o.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2811751885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása