Függőséget okozó gluténmentes zabkeksz

A csoki mellett a másik kedvenc dolgom a zabpehely. Zabkeksz függő vagyok, imádom a zabkását, kenyérben is a kedvencem az, amiben van zabpehely. Finom, ráadásul egészséges is. Persze, én szeretem azt hinni, hogy a csoki is az, és valamennyire igazam is van, éppen csak nem olyan mennyiségben, mint amiben én fogyasztom. Mindegy, részletkérdés.dsc09720_1.jpg

Most mondanám azt, hogy négy személyre elegendő ez a recept, de az az igazság, hogy csak egynek, de az az egy degeszre fogja enni magát belőle. Már sütés közben is, ahogyan jön az illata… egyszerűen ellenállhatatlan! Én odáig vagyok érte, kifejezetten meleg, otthonos hangulata van az sülő keksz aromájának. Legszívesebben bepalackoznám, és folyton azt szagolgatnám, ha éppen rossz hangulatom van!

Azt már említettem, hogy egészséges, de ami a legeslegjobb dolog a zabkekszben, az az, hogy tökéletesen illik hozzá a csoki! Jeeej, csoki~! Nincsen semmi, amit ne lehetne imádni egy jó kis házi zabkekszben. Itthon még az olyanoknak is ízlett, akik egyáltalán nincsenek oda a boltiért, szóval érdemes kipróbálni!

Hozzávalók a zabkekszhez:

  • 90 g mogyoróvaj
  • 30 g barnacukor
  • ½ vanília rúd
  • Csipet só
  • 1 kk. sütőpor
  • 50 g zabpehely
  • 1 tojás
  • 30 g csoki csepp

Szóóóval, először is: a zabpehely lehet egész, de aprított is, ki hogyan kedveli. Én például jobban szeretem a nagy darabokat, anyukám pedig inkább a kicsiket preferálja. Teljesen mindegy, melyiket választod. A csoki cseppek helyett pedig, ha nincsen otthon, lehet használni apróra kockázott csokit is, vagy pedig, a következőképpen lehet házilag is készíteni őket.

Fölolvasztom a csokit (teljesen mindegy, hogy ét-, tej-, vagy fehércsoki, mindegyik jól illik hozzá). Mivel nem az a lényeg, hogy szép roppanós legyen a csoki, akár a bonbonnál, nem kell temperálni. Sütőpapírból kúpot formálok, beletöltöm a csokit, és kivágok egy kicsit az aljából. Egy másik sütőpapírra pöttyöket nyomogatok, majd hagyom, hogy megdermedjenek.dsc09714.jpg

No, de a zabkeksz receptje…

A sütőt előmelegítem 180°C-ra, egy tepsit kibélelek sütőpapírral. A mogyoróvajat, a barnacukrot, a sót és a sütőport összeöntöm egy tálba. Kikaparom a fél vanília rúd belsejét, azt is hozzászórom a többi hozzávalóhoz, és összekeverem őket robotgéppel. Beleöntöm a zabpelyhet és beleütöm a tojást, és megint jól összedolgozom az egészet. Végül mehetnek bele a csoki cseppecskék, amit már csak spatulával forgatok bele. Végül evőkanállal kupacokat kanalazok a tepsibe, kicsit elegyengetem őket, és mehetnek is a sütőbe.

Körülbelül 10 perc alatt megsülnek, az a fontos, hogy ne süljenek túl. Szeretem roppanósan is, de a kedvencem az, amikor még a nyersebb oldalán vannak a kekszek a sülésnek. Akkor még kicsit rágósabb, jobban érződik a mogyoróvaj is benne.

Próbáld ki, hogy neked melyik jön be jobban; a teljesen átsült, vagy a kicsit még nyers típus (és majd mondd el nekem ;))!

A CAKEség megtalálható a Facebookon ITT, Instagramon pedig ITT.

dsc09717.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr711682003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása