Áfonyás pancake

Pancake-et sütni az egyik legegyszerűbb dolog a világon. Isteni íze van, akit csak ismerek, mindenki imádja, ráadásul hamar elkészül, szóval mind gyors vacsorának, mind pedig kiadós hétvégi reggelinek tökéletes. dsc00139.jpg

Nálunk nincsen senkinek sem gondja a tojással, esszük is mi rendszeresen. A laktóz az, amit kerülünk nagy ívben, mert rajtam kívül majdnem mindenki laktóz intoleráns a családban. De szerencsére már léteznek laktózmentes tejtermékek, úgyhogy nem kell a mandula-, kókusz-, és a többi hasonló tejpótlóra fanyalodnunk. Nem azt mondom, hogy egyszer-egyszer nem iszunk olyat, mert finomak, éppen csak tehéntej nélkül nem bírjuk sokáig. De eltértem a tárgytól. Szóval, szeretek a pancake-be tojást tenni, de egyszer úgy kezdtem neki, hogy nem volt otthon egy darab sem, úgyhogy tojás nélkül készítettem el. Igazából nem is hiányolta belőle senki sem, észre sem vették, tehát, ha valaki nem ehet valami miatt tojást (mondjuk vigyáznia kellene a koleszterin szintjére), nyugodtan csinálja így a receptet, egyáltalán nem fogja megbánni! Ha viszont szabad tojást enni, és van is otthon, ebbe az adagba két tojás kell.dsc00133.jpg

A címben az áll, hogy „áfonyás pancake”, de persze lehet mással is készíteni. Én nagyon szeretem az áfonyát, pláne azt, ahogyan roppan a számban. Viszont el lehet készíteni a pancake-et csak simán is, hogy aztán jó sok tejszínhabot, meggyet és Nutellát tegyünk rá, de a legutóbbi próbálkozásom, a csokis-áfonyás is isteni! Az áfonya savanyúsága ellensúlyozza az olvadt csoki édességét – szerintem egyszerűen fantasztikus volt!

tumblr_ni36gv2jaq1rxj0ejo1_500.jpgAmellett, hogy az áfonyának isteni íze van, nagyon egészséges is. Véd a baktériumok és vírusok ellen, segít a cukorbetegség, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának megakadályozásában. Nem vagyok orvos, biológiával sem foglalkozom semmilyen formában, csak szeretek utána nézni dolgoknak, szóval, hogyha az áfonya további jó tulajdonságai érdekelnek, a google mindenkinek a barátja. Szerintem érdemes utána olvasni, meg persze megéri enni is, mert tényleg nagyon egészséges az áfonya!

Robert Downey Jr. is ezt ajánlgatja! ;)

A család kevesellte is azt az adagot, amit készítettem. Mondjuk pancakenél ez általában így szokott lenni, egyszerűen megunhatatlan, és az ember bőven többet szeretne belőle enni, mint amennyi elkészül. Kivéve, ha valaki teljesen elkötelezte magát a diétája mellett. Az ilyen emberek előtt le a kalappal, de azért egy darab pancake nekik sem árt ám!dsc00135.jpg

Ha szeretnél értesülni a további receptjeimről, likeold a facebook oldalamat ITT.
Instagramon is megtalálhattok ITT.

Hozzávalók a pancake-hez:

  • 345 g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 85 g cukor
  • 6 dl tej
  • 100 g vaj
  • csipet só
  • 5-6 nagy maréknyi áfonya (vagy csoki)
  • (2 darab tojás, ha szeretnétek)

A lisztet, a cukrot, a sütőport és a sót összekeverem, közben pedig fölolvasztom a vajat. Először a tejet keverem a száraz hozzávalókhoz, hogy csomómentes folyékony masszát kapjak, utána mehet bele a vaj is. Ha tojással készítem, akkor itt teszem bele a sárgáját, a fehérjéből pedig kemény habot verek, amit szépen finoman beleforgatok a masszába. Végül mehet bele a megmosott áfonya, esetleg a csoki darabok.dsc00153.jpg

Én nem szoktam vajazni/olajozni a serpenyőt, ha pancaket sütök, mert olyankor laposabb, nehezebb marad a tészta. Úgyhogy csak simán a teflon serpenyőbe kanalazom merőkanállal az adagot, addig sütöm az alsó felét, amíg fölül azt nem látom, hogy kis lyukak keletkeznek a felszínén, és már kezd sülni a massza. Falapát segítségével átfordítom és egy fél percig sütöm úgy is. Néha föl szoktam emelni a pancaket, hogy lássam az alját, ha már kezd barnulni, akkor kiteszem egy tányérra, és jöhet is a következő adag.

Én négy kis darab sütővel szoktam sütni egyszerre, de sima, nagy palacsinta sütőben is tökéletes amerikai palacsinták sülnek ki, körülbelül három-négy fő számára.dsc00143.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5910116714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása