Vanília pudingos brownie

Mint már írtam, imádom a browniet. Szerintem nem egy receptet fogok még föltenni róla, főleg, hogy fehér csokisat még nem is készítettem, úgyhogy az még csak most jön! De visszatérve az étcsokis browniekhoz, bár szeretem őket magukban is, azért néha kívánok mellé kis krémet is. Itt jön a képbe a puding, ami, azért jelzem, hogy nem pudingporból készült! Nem rövidebb idő porral elkészíteni, mint por nélkül, viszont finomabb és egészségesebb, úgyhogy ajánlom mindenkinek, hogy ha vanília pudingot akar enni, akkor így készítse ezentúl! Majd rakok föl csoki puding receptet is, az is isteni.
12443257_10208385022120803_1389475276_n.jpg

Természetesen külön-külön is el lehet őket készíteni, de együtt kétszeres az élvezet. Régebben még a simán kakaós változatú brownie receptek kísérletézgetésevel próbálkoztam, és bár az is finom, sosem éreztem az igazinak. Most viszont, hogy több csokit tettem bele, mint bármi mást, sikerült elérnem azt az állagot, amit akartam. Jó csokis, belül még lágy, a teteje viszont szép repedezős. Egyszerűen ellenállhatatlan!


Hozzávalók a browniehoz:

  • 400 g étcsoki
  • 100 g vaj
  • 150 g cukor (és egy lapos ek. vaníliás cukor)
  • 3 tojás
  • 90 g liszt
  • 40 g kakaó

Az étcsokit vízgőz fölött fölolvasztom. Közben a vajat és a cukrot habosra verem, majd egyesével belekeverem a tojásokat. Az időközben fölolvadt, és kicsit kihűlt csokit a tojásos masszába keverem. A lisztet és a kakaót átszitálom, bele a csokis masszába, hogy aztán összedolgozzam csomó mentesre. Nem sok idő habverővel, lapáttal kavargatva sem több, szóval hamarosan mehet is a sütőpapírral jól kibélelt tepsibe. 150 fokon sütöm addig, amíg a teteje el nem kezd repedezni, a belseje pedig, ha belenyomok egy villát, és kihúzom, még folyós. Miközben hűl, neki kezdek a vanília pudingnak.

12596394_10208385022200805_1269884083_n.jpg

Hozzávalók a pudinghoz:

  • 20 g liszt
  • 30 g cukor
  • 1 rúd vanília
  • 5 dl tej
  • 1 ek vaj

A lisztet, a cukrot, a vanília kikapart belsejét egy kis tejjel csomómentesre keverem. Hozzá öntöm a tej többi résztét, és fölteszem forrni. Folyamatos keverés mellett sűrűsödésig főzöm, majd mikor leveszem a lángról, belekeverem a vajat. A pudingot a brownie-ra öntöm, és az egész mehet a hűtőbe. Kihűlés után egyből fölfalható!

Én még készítettem hozzá mogyoróból és karamellából díszt, ami önmagában is igencsak népszerű volt. A mogyorót fogpiszkáló pálcikára tűzve a már éppen dermedő állapotú karamellbe forgatom, és úgy húzom ki belőle, hogy egy vékony kis szál formálódjon. Pár pillanat alatt megdermed az egész, és föl is lehet használni. Arra kell ügyelni, hogy a karamellt azt ugye ne égessük oda, mert szép kis füstfelhő keletkezik, ami napokra bekebelezi az egész házat, illetve még arra, hogy ha még teljesen olvadt állapotban mártjuk bele a mogyorókat, akkor nem szál lesz belőle, hanem egy kisebb cseppecske. Ízre ugyanaz, szóval nem gond, ha elrontjuk, de azért ha azt szeretnék, hogy szép legyen, akkor a cukor fölolvadása után várjunk még egy kicsit a mogyorókkal.12674883_10208385022080802_1732672803_o.jpg

Képekért köszönet nővéremnek, Tevely Nikolettnek (Love'o'graphy).

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr288707760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása