Gránátalmás cupcake

Nővérem a szülinapjára eredetileg gránátalmás tortát szerettem volna készíteni, mivel az a passiógyümölcs után az a gyümölcs a kedvence, de végül cupcake lett belőle, nem volt elég idő a tortára. Viszont ha tudtam volna, hogy amit kitaláltam cupcake díszítés ilyen macera, elgondolkoztam volna, hogy melyik készül el gyorsabban...

sutik-4.jpg

Az ünneplés után még élénken éltek bennem a pacsmagolás szenvedései, így kijelentettem magamnak, hogy nem fogok többet senki miatt sem két ízű/színű cupcake tetőt készíteni! Tudom, hogy ezt sem kérte senki, hanem saját mazochizmusom ösztökélt elkészítésére, de nem. Többé nem! (Azóta persze megváltozott a döntésem, és naná, hogy fogok majd még ilyet készíteni, mert szerintem baromi jól néz ki! Pláne, ha az ember belegondol, hogy vajon karácsonyi, zöld-piros színekkel milyen jól nézne ki, vagy akár egy Harry Potter buliba a házak színeivel.) Mire minden zsák úgy állt, ahogyan kellene, konkrétan mindenemet csoki mousse borította már. Aztán a csokis krém jött, a sima krém nem. Majd fordítva, mert eltömődött a csokis. Aztán a tejszín miatt már folyni kezdett a kezemben levő hab és a már elkészült cupcakeken levő is, úgyhogy tehettem be mindegyiket a hűtőbe. És ez a kör szépen kezdődött elölről… Szóval nem volt egyszerű, és gyors sem, de ha már az ember rájön a nyitjára, és van elég ideje előtte kísérletezgetni, akkor igazából szerintem nagyon megéri, mert jól néz ki, és még finom is!

istanbul-17.jpgA gránátalmát hívják más néven grenadinnak, de Aphrodité vagy Héra gyümölcsének is. Héra a házasság, termékenység ókori görög istennője volt, a gránátalma sok magva a termékenységet jelképezi. Viszont a monda úgy tartja, hogy Aphrodité, a szerelem istennője ajándékozta az embereknek ezt a gyümölcsöt. Hogy igazából melyik istennőnek köszönhetjük ezt a fantasztikus gyümölcsöt, azt nem tudni, de az biztos, hogy sok-sok egészséges összetevővel ruházta föl az illető. Többek között korlátozza a káros koleszterinszintet a vérben, segít a cukorbetegség kialakulásának megelőzésében, illetve csökkenti a magas vérnyomást.

A lényeg, hogy mind a kettő krém ugyanolyan állagú legyen és ne legyenek egyikben sem kis darabkák! Ha ez a két dolog megvan, utána már gyerekjáték az egész. Főleg, hogy a cupcake összedobása és megsütése, illetve a kétféle krém elkészítése nem vesz túl sok időt igénybe. Na jó, ami még időigényes, az a gránátalma megpucolása. Sokan sokféle módszert ajánlottak, de egyik sem az igazi, a magok úgyis mindig arra pattognak szét, amerre ők akarnak. Úgyhogy ha valaki gránátalmát akar pucolni, az NE fehér ruhában tegye, és ne olyan helyen, ahol nem jön le a falról a szép piros szín! Bár a Halloweeni dekoráció garantálható lesz, az biztos; néha úgy néz ki ilyenkor a konyha, mintha vérengzést tartottam volna.

sutik-1.jpg

Cupcake:

  • 210 g liszt
  • 3/4 tk sütőpor
  • 1/4 tk só
  • 70 g olvasztott vaj
  • 90 g cukor
  • 2 tojás
  • 1 ek vanília aroma
  • 120 ml tej

Minden hozzávalót összekeverek habverővel, muffin papírokba adagolom, és 180°C-on sütöm, amíg meg nem sül. Miután kihűlt, a belsejét kicsit kikaparom és gránátalma magokat tömök bele. Ez persze opcionális, én azért készítettem így, mert a nővéremnek akartam kedveskedni. Helyette lehetnek akár csokicseppek, almadarabok, vagy akár málnaszemek is benne.

sutik-3.jpg

Mascarpone krém:

  • 250 g mascarpone
  • 50 g porcukor
  • 1/2 ek vaníla aroma

Az összes hozzávalót csak simán összekeverem habverővel, amíg homogén nem lesz az egész, majd habzsákba adagolva beteszem a hűtőbe, hogy hűljön. Ha olyan tetőt szeretnétek csinálni, mint amilyent én készítettem, akkor a habzsákba nem kell semmilyen cső, csak beleteszem a krémet, azt’ cső! (Ha-ha, tudom, milyen vicces vagyok, nem kell mondani!)

Csokis Mascarpone krém

  • 200 ml tejszín
  • 160 g apróra vágott étcsoki
  • 250 g mascarpone

150 g tejszínt fölforralok, és ráöntöm a csokira, amit addig keverek, amíg az egész sima nem lesz. Hmmm, imádom az olvadt csoki látványát! Amíg hűl, a mascarponét és a maradék tejszínt fölverem habverővel. Vigyázni kell vele, ne verjük túl, mert összetörik! Miután kihűlt a csoki, a mascarpone felét belekeverem, hogy föllazuljon, végül az egészet összekeverem. Ezután már csak habzsákba adagolom és beteszem a hűtőbe.

sutik-2.jpg

Mikor mind a kettő rendesen megdermedt, egy újabb habzsákot veszek elő, teszek bele egy csillagcsövet, és mind a kettő krémet – a habzsákkal együtt - beleteszem. Ezután már nyomható is a cupcake-re, amiből én készítettem rendes nagy méretűeket, de kis cuki piciket is. Én plusz díszítésként még készítettem kis figurákat is csokiból rá, de szerintem anélkül is szépek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr608569372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása