Almás pite gofri

Vasárnap reggelire mi is lehetne jobb, mint egy kis kalória bomba? Eredetileg almás pitét szerettem volna készíteni az itthon talált almából, de aztán a napokban úgy megkívántam a gofrit, hogy muszáj voltam ötvözni a kettőt.

dsc05867.jpg

Én fele adagot készítettem most, amiből hat darab jött ki, de kaptam is miatta, hogy miért nem készítettem többet, szóval inkább a kibővített receptet írom le. Én mindenbe tettem fahéjat, szerintem az az egyik legjobb fűszer a világon, de akik kevésbé szeretik, azok a gofri tésztából nyugodtan kihagyhatják, illetve nem kell olyan sokat tenniük az almába sem

Nekem is fura volt, mikor egyik ismerősöm megemlítette, hogy nem szereti a fahéjat, de hát vannak fura emberek… Hallottam már rémtörténeteket arról az emberről is, aki nem szereti a csokit és a Nutellát, de én nem hiszek mindenféle mende-mondának!

Hozzávalók a gofrihoz:

  • 280 g liszt
  • 2 ek cukor
  • 4 tk sütőpor
  • Csipet só
  • 2 db tojás
  • 340 ml tej
  • 80 g olvasztott vaj
  • 1 tk vanília aroma
  • 2 tk fahéj

Gofrit készíteni az egyik legegyszerűbb feladat a világon. Annál már csak pancaket készíteni könnyebb… vagy cupcaket… Vagy… mindegy is, a lényeg, hogy egyszerű! A lisztet a cukorral, a sütőporral és a sóval összekeverem. A tojásokat kicsit fölverem, majd óvatosan bele öntöm a tejet és a vajat, vigyázva, hogy ne legyen rántotta belőle. Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy az így készített rántotta olyan finom lenne, de még nem próbáltam és nem is nagyon szeretném kipróbálni. A tojásos részbe belekeverem a lisztes részt, majd a vanília aromával és a fahéjjal is összekeverem és készen is van. Tá-dám!

Hozzávalók az alma töltelékhez:

  • 6-7 db pici alma
  • 1 db citrom
  • 30 g liszt
  • 120 g cukor
  • Ízlés szerint fahéj, szerecsendió és/vagy a többi mézeskalács fűszer

Az almát meghámozom, kis szeletekre vágom és ráfacsarom a citrom levét. A száraz alapanyagokat összekeverem, majd az almát beleforgatom és kicsit állni hagyom.

Miután mind a töltelék, mind a tészta elkészült, bedugom a gofri sütőt melegedni. Jó alaposan be kell vajazni a sütőt, hogy ne ragadjon majd oda a kész gofri és utána már kezdhetjük is adagolni a tésztát! Egy evőkanálnyi tésztát alaposan elegyengetek a gofri sütő aljában, annak a közepére teszem rá az almát, kicsit púposan. Az almát még egy-két evőkanálnyi tésztával befedem, majd rácsuktam a sütő tetejét és aranybarnára sütöm. Még melegen megszórom kis fahéjas cukorral (bár az enyém inkább cukros fahéj volt, de na, tényleg nagyon szeretem a fahéjat!), és lehet is enni. Mivel eléggé laktató egy reggeli, nem ajánlom napi rendszerességű fogyasztását, mert a végén még megsértődik a mérlegünk, és többet talál mutatni, mint kellene. Azt pedig igazán nem szeretnénk, nem igaz?

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr768555196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása