Miért is jó dolog a sütőtök pite?

 Régen el sem tudtam volna képzelni, hogy milyen lehet az a sütőtök pite. Úgy értem… a sütőtök egy zöldség, tehát sós. A pite meg édes. (Általában.) Nem tudtam elképzelni, hogyan is lehet összeegyeztetni a kettőt. Aztán annyiszor néztem a különféle amerikai filmeket és sorozatokat, hogy csak azért is meg akartam kóstolni, úgyhogy egy szép őszi napon kerestem egy receptet, és megalkottam az egyik legcsodálatosabb pitét, amit valaha is kitalált valaki.halloween-10_1.jpg

Roppanós tészta, lágy, krémesen édes töltelékkel. Akár egy falat ősz. A sütőtök pitében benne van minden, ami jó dolog ebben az évszakban: a különféle színek, a lehullott avar ropogása, a fűszeres, melegséget sugárzó otthon illata. Egyszerűen ellenállhatatlan!halloween-5.jpg

A családnak is, meg nekem is nagyon bejött, úgyhogy azóta minden évben többször is készítek sütőtök pitét ebben az időszakban. Általában nem ugyanazt a receptet szoktam használni – bevallom őszintén, nem is használok kifejezetten receptet, hanem csak a megszokott hozzávalókat öntözgetem össze -, de a mostani mennyiségekre még emlékszem is. Egy kedves barátnőmön teszteltem, aki már a sütőtök említésétől is rosszul lett, ám a pite nagyon is ízlett neki, szóval biztosan jó lett.

Hozzávalók a pite tésztához:halloween-9.jpg

  • 300 g liszt
  • 60 g porcukor
  • 150 g vaj (nem, nem margarin!)
  • 1 tojássárgája
  • ½ ek vaníliás cukor


Nagyon egyszerű elkészíteni ezt a sütit, és szerencsére rettentő hamar készen van. A leghosszabb várakozási idő benne az, amikor kihűl a pite. Sajnos sokkal finomabb hidegen, mint frissen sütve, szóval megéri megvárni. (Bár elég nehéz így tenni!)

A pite száraz hozzávalóit összeöntöm (a porcukrot nem árt azért átszitálni, ne legyenek benne nagyobb darabok), aztán a vajat, és a tojássárgáját egyszerűen hozzágyúrom. Óvatosan kell vele dolgozni, ne melegedjen túl a vaj, viszont addig gyúrom, amíg az egész össze nem áll egy szépen formázható golyóvá. Körülbelül fél órára be kell tenni a hűtőbe, de ha tovább áll bent, az sem gond. Nálunk sosem maradt meg egy hétnél tovább, mert egyből megsütöm az egész adagot, de ha maradt esetleg, elég sokáig eláll a hűtőben.

A hűtés után lisztmentes felületen, folytonos forgatás mellett kinyújtom a tésztát, majd a formába szépen, óvatosan beleemelem. Igen, lisztmentes, ugyanis nem túl jó a tésztának, ha fölszedi a lisztet, túlságosan kemény lesz tőle. A felesleges részeken csak átgördítem a sodrófát, és máris megvan a szép piteforma!

halloween-8.jpg

Hozzávalók a sütőtök töltelékhez:

  • 500 g sütőtök
  • 2 tojás
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 ek vaníliás cukor, vagy 1 tk vanília aroma
  • 50 g cukor
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk szerecsendió, gyömbér, szegfűszeg keverve

Ezután már el lehet kezdeni a tölteléket, sőt, a sütőt is elő lehet melegíteni 180 fokra. A töltelékhez a tojást a cukorral, a fűszerekkel és a tejszínnel kicsit fölverem, nem kell habosra, csak annyira, hogy minden szép egyenletesen kavarodjon el. Utána mehet bele a pürésített sütőtök, és készen is van! A tölteléket belemerem a formákba, lehet rá kis díszítés a maradék tésztából, majd mehet is a sütőbe. Addig kell sütni, hogy ne barnuljon meg a tészta, de azért ne is legyen még nyers. Amikor a töltelék is szilárd, akkor már biztosan megsült.

Tálalni tejszínhabbal, esetleg vanília fagylalttal javaslom, de sokszor nem is jut el a dolog a dekorációig, hanem kihűlés után már esszük is. Azért ez a pite szerintem mindenképpen másnap jó, azután, hogy egy éjszakát állt a hűtőben.halloween-13.jpg

Ha érdekelnek a következő receptjeim is, ITT megtalálhattok Facebookon.

Az élvezetes fotózásért köszönet: Love'o'graphy.

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8211786359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása