Nutellás francia csokitorta

Mint már párszor említettem, én oda vagyok a csokoládéért, szóval minimum minden második sütimnek tartalmaznia kell csokit. Sőt, az még jobb, ha az egész szinte csak abból áll, mint ahogyan ez a torta is.

suti-3.jpg

Kissé szabadosan francia csokitorta ez a francia csokitorta, mert elméletileg abban alig, vagy egyáltalán nincs is liszt, és kicsit tortásabb is az alakja, mint ahogyan azt ebben a receptben láthatod is:

http://cakeseg.blog.hu/2016/08/04/francia_csokitorta_552

Ez kicsit inkább két desszert keveréke, a nevét adó sütié, illetve a láva tortáé. Az utóbbi édesség arról nevezetes, hogy a belseje még folyós, szóval amikor az ember belemártja a kanalát, kifolyik belőle a kissé még nyers tészta. Ennek a tortának is ilyesmi az alapja, azért is mondom, hogy a kettő kereszteződése. (Hah, mint az Indominus Rex a T-Rexé és a Velociraproté – igen, Jurassic Worldöt nézek éppen.)

suti-4.jpg

Bár én kuglóf formában készítettem, ez nem jelenti azt, hogy másnak is kötelező abban készíteni, egy sima tortaforma, vagy akár őzgerinc forma is tökéletes ehhez a süteményhez. Szerintem így jobban néz ki, de ez az egyéni szépérzékre van bízva.

Hozzávalók a desszerthez:

  • 200 g Nutella (esetleg csoki ganache)
  • 200 g étcsoki
  • 200 g vaj
  • 1 db tojássárga
  • 6 db tojás
  • 140 g cukor
  • 160 g liszt

A Nutellát folpackra kanalazom, becsomagolom és olyanra formázom, amilyen formába fogom tenni a tésztát. Mivel én kuglóf formában készítem, így akkora hengert formálok belőle, hogy amikor meghajlítom kör alakúra, akkor körülbelül a kuglóf formának a közepébe férjen el. Ha mondjuk őzgerincként készíted el, akkor elég belőle egy rúd, ha pedig tortaformában, akkor én kerek lapként formálnám meg. A folpackozott, megfelelően kialakított Nutellát mélyhűtőbe teszem, hogy addig is dermedjen, amíg a tésztát összekészítem. Sőt, jobb, ha akár pár órával előtte elkészíted, akkor biztosan van ideje dermedni!

suti-1.jpg

A csokit a vajjal vízgőz fölött megolvasztom, kicsit hagyom hűlni, és belekeverem a tojássárgáját. Az egész tojásokat egy nagy tálban elkezdem fölverni, majd folyamatos keverés közben hozzáadom a cukrot, és szép habbá verem. Mikor ez megvan, felváltva hozzákeverem a csokis részt és a lisztet. A formát alaposan kivajazom, és kakaóporral meghintem, hogy ne ragadjon majd oda. A tésztának a felét beletöltöm, belehelyezem a kicsomagolt, fagyasztott Nutellát, majd rákanalazom a másik felét is. 180 fokos, előmelegített sütőben kürölbelül negyed óráig sütöm, hogy a külseje szépen megsüljön, de a belseje még ne teljesen.

Eperrel, málnával, vagy akár simán kis porcukorral meghintve tálalom.

Ha szeretnél máskor egyből értesülni az új receptjeimről és más érdekességekről, ne felejtsd el like-olni a CAKEséget ITT!

A csodás képekért köszönet: Love'o'graphy

suti-5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8414067007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2018.06.24. 15:59:47

Finomnak néz ki. Biztosan elkészítjük majd itthon is. Csak nincs türelmem a főzéshez mostanság, sütéshez sem.
www.ujsagomat.hu/penny-market/

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása