A hagyományos piskótatekercs receptje

A nagymamák sütijei nem véletlenül annyira népszerűek. Egyszerűek, finomak és garantáltan mindenki el tudja őket készíteni. Semmi extra, francia vonal, semmi beszerezhetetlen alapanyag nem kell hozzá, pláne nem ehhez a piskótatekercshez.

dsc00114.jpg

A receptjét úgy írom le, ahogyan én tanultam, pontosan egy héttel ezelőtt. Hidd el, nekem fáj a legjobban, hogy nem írhatom le grammra pontosan az alapanyagok mennyiségét, de ez falusi hagyomány. A hagyományos recepteket pedig nem tudja átírni az ember, mert valami miatt grammra pontosan nem úgy sikerül, mint ahogy kell. Ha valaki tudja ennek az okát, akkor én szívesen meghallgatom, mert én még nem jöttem rá a megoldásra.

Hozzávalók a piskóta tekercshez:

  • 5 db „L”-es méretű tojás
  • 5 púpos evőkanál cukor
  • 5 csapott evőkanál liszt

A sütőt előmelegítem 190°C-ra, a tepsit pedig kibélelem kivajazott sütőpapírral. (Amikor csak a sütőpapírt használtuk, akkor az alja rajta maradt, de ha kicsit kikened zsiradékkal, akkor könnyedén le lehet húzni a piskótáról a papírt.)

Az egész tojásokat fölverem a cukorral addig, amíg szép világos, könnyű hab nem lesz belőle. Ekkor hozzáadom a lisztet, amit kicsit habverővel elkeverek, majd a robotgéppel pár pillanatig verem, amíg teljesen el nem keveredik a liszt benne. Nem szabad sokáig verni, különben teljesen összeesik a hab!

Mikor kész a tészta, beleöntöm a tepsibe, szépen elegyengetem, hogy mindenhol egyenlő vastagságú legyen, és beteszem a sütőbe. Aranybarnára sütöm, ami körülbelül fél óra, de ez eléggé sütő-függő. Lehetőleg ne nyisd ki, amíg sül, mert akkor egyből összeesik a piskóta, de amint megfelelő színű, ki is lehet venni.

dsc00117.jpg

Egy konyharuhára kiborítom a tepsiből, leszedem a sütőpapírt róla, és a konyharuhával együtt föltekerem. Így hagyom egészen addig, amíg kihűl, aztán szépen kibontom, megkenem a kiválasztott lekvárral, és visszatekerem.

Ha helyesen akarnánk cselekedni, akkor kicsit hagyhatjuk, hogy összeérjenek, de valljuk be – kinek van ereje NEM megenni az előttünk illatozó isteni süteményt?!

Ha szeretnél máskor egyből értesülni az új receptjeimről és más érdekességekről, ne felejtsd el like-olni a CAKEséget ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4912709438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SemmiKülönös 2017.08.03. 11:29:27

Szia!

Jól néz ki a piskótatekercsed látom nem tört szét. Én is foglalkozom a sütéssel és ha gondolod nézd meg az én csíkos piskótaroládomat!

atemaazutcanhever.blog.hu/2017/06/27/citromos-gyomberes_csikos_rolad

Sok sikert!

Üdv: SK

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása