Kinder Maxi King torta

Lehet furcsállni, ám igenis lehet torta egy tipikusan reggeli ételből is! Mégpedig nem is akármiből, egyenesen a gofriból. És nem ám csak valami tessék-lássék építményt, hanem igazi, tejszínnel bevont, csokival leöntött kacattorta is készülhet belőle. Hogy hogyan? Íme, megmutatom!

dsc09333.jpg

Az ember sokszor van úgy, hogy hirtelen kell valami süteményt készíteni, mert meglepetés vendég érkezik, vagy egyszerűen csak elfelejtette, hogy sütni kellene. Én az utóbbi kategóriába tartoztam, ugyanis azt tudtam, hogy unokatesómnak tortát akarok készíteni, ám mégis majdhogynem váratlanul ért az érkezése, mert reggel szólt anya, hogy ugye tudom, hogy délre el kell, hogy készüljön a torta.

Természetesen azonnal kezdtem is a kapkodást, hogy te jó ég, mit is készítsek, mert mire a piskóta használható hőmérsékletűre kihűl, az vagy két óra. Gondolkoztam, hogy most akkor mitévő legyek: lássa, hogy tortát készítek neki, vagy találjak ki valamilyen alternatív megoldást?

Szeretek meglepetést szerezni másoknak, így az utóbbi felé hajlottam. Aztán rájöttem, hogy piskóta nélkül is nyugodtan elkészíthetem a tervezett tortát, hiszen a Maxi Kingben ostya van, nem pedig piskóta! Kifejezetten ostyát meg nem akartam fölhasználni, így a gofrira esett a választásom. Hogy miért?

Mert imádom, mert régen ettem már, és mert miért is ne próbálhatnám ki.

Úgyhogy neki is álltam gofrit sütni, hogy aztán egy olyan torta kerekedjen ki belőle, amit még egy rendes, piskótával készült is megirigyelhetne. Nos tehát, kalandra fel!

dsc09332.jpg

Hozzávalók a gofrihoz:

  • 250 g liszt
  • 40 g cukor
  • 1 púpos tk sütőpor
  • 1 kis csipet só
  • 230 g tej
  • 30 g olvasztott vaj
  • 2 tojás

A száraz hozzávalókat összekeverem egy nagyobb tálban, aztán hozzáöntöm a többi hozzávalót is. Kézi robotgéppel addig keverem, amíg teljesen homogén állagú nem lesz, majd fél-egy órára beteszem a hűtőbe, hogy összeérjen.

Mikor a gofrisütő elkezd melegedni, megkenegetem vajjal, hogy amikor sül a tészta, ne ragadjon oda. Minden sütő más és más, de körülbelül egy-másfél merőkanálnyi tésztát belecsurgatok a sütőbe, lecsukom a fedelét, és hagyom, hogy aranybarna szépségekké süljön.

Nem baj, ha nem kerek a gofrisütő – nekem is téglalap alakú van otthon. Ahhoz, hogy mégis kör alakú torta készüljön belőle, farigcsálni kell. Én ebből az adagból egy tíz centi átmérőjű, négy szintes tortát készítettem, de ez is bőven elegendő volt nyolc-tíz szeletnek.  

dsc09368.jpg

Hozzávalók a krémhez:

  • 400 g tejszín
  • 180 g mascarpone
  • 2,5 csomag habfixáló

A tejszínt és a mascarponét elkezdem habverővel fölverni, majd mikor aprózódnak a buborékok, hozzáadom a habfixálót is. Jó keményre fölverem, hogy mikor megfordítom, ne csússzon ki az edényből, mert csak így lehet majd szépen lekenni a torta oldalát is.

Nem véletlenül hagytam ki belőle a cukrot: a karamelltől éppen elég édes lesz!

 Hozzávalók a karamellához:

  • 120 g cukor
  • 60 g tejszín
  • 10 g vaj

A cukrot kis lángon fölolvasztom. Mikor már nincsenek benne apró cukor szemcsék, hozzá öntöm a tejszínt, és közben folyamatosan keverem. Ha nagyon habzik, akkor le is lehet venni a tűzről addig, amíg teljesen össze nem keveredik az egész, majd egy percen keresztül még alacsony hőfokon főzöm. Közben persze keverem, hogy le ne égjen! Mikor leveszem a tűzről, hozzákeverem a vajat, és hagyom hogy kihűljön.

dsc09370.jpg

Hozzávalók a díszítéshez:

  • 80 g tejszín
  • 80 g étcsoki
  • ízlés szerint durvára tört mogyoró
  • Kinder Maxi King

Az egyik formára vágott gofrit leteszem egy tortatartóra. Vékonyan megkenem a krémmel úgy, hogy minden kis mélyedésbe kerüljön, de ne tovább, mert különben nem marad a díszítésre. A gofri szélére körbe nyomok egy vékony habcsíkot, ez fogja megállítani a karamellt, hogy ne folyjon szét.

A karamell egyharmadát szépen rákanalazom a krémre. Kicsit beteszem a hűtőbe, hogy megdermedjen, majd erre is vékonyan rákenek egy krém réteget, és jöhet is rá a következő gofri. Ugyanígy teszek a következő két szinttel is. Az utolsó gofrira már csak hab kerül. Teljesen simára lekenem a tetejét, hogy szép egyenes legyen. Ha esetleg közben elfogyna a krém, akkor még tejszínhabot verek fel hozzá, nem kell abba mascarpone. A szélét is szépen lekenem, hogy sehol, vagy csak kicsit látszódjon csak ki a gofri.

Beteszem hűtőbe, hogy összeálljon, közben elkészítem a csoki ganache-t. A tejszínt fölforralom, és az apróra tördelt étcsokira öntöm. Addig keverem, amíg föl nem oldódik a csoki, és teljesen homogén, fényes, folyékony krém nem lesz belőle, amit habzsákba tölthetek.

dsc09376.jpg

Kiveszem a hűtőből a tortát. A habzsák végéből egy körülbelül fél centis kis darabot levágok, és lefogom, hogy ne szökjön ki belőle még a csoki. Ha nagyobb a lyuk, akkor nagyobb cseppek fognak lecsurogni a torta oldalán, ha kisebb, akkor viszont örökkévalóság körbeérni vele. A habzsák végét a torta széléhez illesztem, és elengedem, hadd folyjon. Mikor úgy vélem, eléggé lecsorog, a torta tetején kicsit arrébb viszem a habzsákot, és megint hagyom, hogy lefolyjon.

Az egész tortát körbe díszítem a ganache-zsal, majd a tetejét is. Annál elég, ha a közepére folyatom a csokit, majd egy sima késsel vagy kanállal elkenegetem a széléig. Óvatosan, nehogy több csoki kerüljön így le az oldalára.

Mogyoróval, félbevágott, esetleg kicsire darabolt Maxi Kinggel díszítem, és kész is a gofri torta!

 Ha szeretnél máskor egyből értesülni az új receptjeimről és más érdekességekről, ne felejtsd el like-olni a CAKEséget ITT!

dsc09382.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5712592351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása