SütniCake Tortafesztivál

Életem első versenyén a november 12-13-án tartott 3. SütniCake Tortafesztiválon vettem részt. Akarom mondani, torta versenyén, a sulis német és matek versenyeket inkább elfelejteném. Hát igen, mikor kényszerítettek a tanárok, muszáj volt megerőltetnem magam, mert mikor rajtam múlik, ha tehetem, inkább kerülöm az ilyen dolgokat. Kivéve most, hiszen maga a téma is azt akarta, hogy jelentkezzek: Disney mese világa.jack-20.jpg

Disney rajongó vagyok, ha tehetném, egész életemet a Disneylandben tölteném, és célom, hogy egy fél-egy évre kijuthassak az egyik cukrászdájukba. Igen, nem kis álom ez… Addig is viszont tökéletesen megelégszem azzal, hogy ilyen tortákat, sütiket készíthetek! Vagyis… készítenék, ha lenne olyan ember, aki szintén Disney-őrült, és olyan tortát szeretne, de ez már részletkérdés.jack-15.jpg

A lényeg, hogy részt vettem a versenyen, de vegyes érzelmeim vannak ezzel kapcsolatban. Egy részről nagyon élveztem ezt a kihívást, amit a tortám állított nekem. Még soha életemben nem készítettem ilyet. Ez volt az első emeletes tortám, és éreztem, ahogyan minden egyes kis részlettel valamit többet tudtam, valamit megint sikerült elsajátítanom.jack-21.jpg

Bár hungarocell volt az alap, maga a díszítés minden egyes kis részlete cukormasszából készült. Nem kevés munka volt, főleg Jack ruhájával, Sally magasságával és a csontvázakkal voltak gondjaim. Főleg a csontvázakkal. Szerencsétlenek az eredeti tervben nem is szerepeltek, csak miután a szüleimmel megnézettettem A karácsonyi lidércnyomást, anyukám mondta, hogy milyen jól nézne ki az a fa a tortámon. Nem kevés „sírás” után bevallottam, hogy igen, szerintem is jó lenne, úgyhogy neki is álltam a megvalósításának. A csontvázakat direkt nem akartam nehéz anyagból, úgyhogy a glazúrra esett a választásom, ahogyan a telihold elkészítésénél is. (Ezt a technikát az Ékes-édes egyik tanfolyamán sajátítottam el.)jack-6.jpg

Igen ám, éppen csak a glazúr eléggé törékeny, ha a csontvázak öngyilkosságba menekülnek a fán lógás elől, úgyhogy az egész hadseregnyi csontvázból összesen hét darab élte túl az első megpróbáltatásokat, de az éppen elég is volt, hiszen a fára öt darab kellett, a kettő plusz meg nem ártott. Minden tökéletes épségben el is jutott a versenyre, és még épségben kezdte meg a szombati napot.jack-10.jpg

Csak vasárnap este mentem el a fesztiválra, de… de itt jön a másik része a dolognak.

Szombaton éjfélkor kaptam az emailt, hogy sajnálják, de megsérült a tortám teteje, és letörött a telihold. Kicsit tartottam attól, hogy kifordult a helyéről, de nem, nem az én hibám volt: a telihold valamilyen oknál fogva bele törött a hegybe. Meg leesett az egyik, immáron odaerősített csontvázam. A torta alját sem kímélték, a roulette széle néhol teljesen letörött.jack-8.jpg

Nem voltam elragadtatva a szervezéstől sem, de ebbe nem mennék bele. Már nem szeretnék ezen dühöngeni, egyszerűen csak örülök, hogy a tortámat kiállították, és két napon keresztül bárki láthatta élőben. Még akkor is, ha valami miatt az én nevem egyáltalán nem is került ki a tortám mellé, a többiekével ellentétben.jack-1.jpg

Szóval, örülök, hogy elkészítettem ezt a tortát, nekem örökre a kedvencem marad, és remélem, lesz még alkalmam ilyen tortát készíteni, illetve részt vnni egy jobban megszervezett versenyen is.jack-19.jpgjack-17.jpgforever_love_1.jpg

A CAKEség megtalálható Facebookon ITT.

A csodálatos képekért köszönet: Love'o'graphy.

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3411979172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2016.11.21. 17:00:50

Akkor ezek szerint nem csak nekem voltak vegyesek az érzelmeim... Én "csak" látogatóként mentem ki vasárnap délelőtt, de az alábbiak miatt egy nagy lehúzásnak tartom a dolgot:
- Nem volt túl sok kiállító, azok egy része is erősen teleshopos jellegű volt.
- Ingyen semmit sem lehetett megkóstolni.
- Vásárolni viszont lehetett mindenféle sütiket, elképesztően borsos árakon.
- Eszközárusító csak egy volt, a kínálat nem volt túl nagy, ellentétben az árakkal...
- Bemutatók alig voltak, ami volt, annak a csúcsa a margarin vajas íz dicsérete volt.
- Ha nem nézem meg a margarinreklámot, kb. fél óra alatt letudom az egészet...

Vagyis mit is nyújtottak a 2500 Ft-os belépőért cserébe a szervezők? Nem csoda, hogy az esemény másnapján el is tűntek a facebookról...

Tevely Titanilla 2016.11.21. 17:06:28

@jacint70: Hát, sajnos mindenki, akivel beszéltem, ugyanezt mondta. Ugye én csak a zsűrizésre mentem el, de nem is bánkódtam nagyon, hogy nem töltöttem el több időt ott...
Sajnálom, hogy te sem érezted úgy, hogy megfelelő szolgáltatást nyújtottak volna.

marchu 2016.11.21. 20:06:43

Nem akarlak felbosszantani, de sajnos már szombat reggel le volt törve a telihold a tortádról. Az egyik szervező szerint akkor sérült meg, amikor ők levitték az emeletről. És nem csak a te neved hiányzott, hanem mindazoké, akik nem a profi kategóriában indultak. A szervezésről meg inkább ne is beszéljünk. De tényleg annak kell örülni, hogy a két nap alatt jó sokan látták, fotózták, dicsérték a tortádat. Én is az utóbbira koncentrálok saját tortámmal kapcsolatban.

Tevely Titanilla 2016.11.21. 20:11:20

@marchu: Köszönöm, hogy mondtad, nekem azt írták, hogy egy kisgyerek törte le, szombat délután. Na, mindegy, igazad van és örülök neki, hogy kiállították! Gratulálok neked! :)

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása