Sütőtökös sajttorta falatok

Én az a típus vagyok, aki igyekszik a lehető legkevesebbet káromkodni. Mondjuk olyankor, ha éppen beütöm a lábamat valamibe, vagy elvágom a kezemet, esetleg szép égési sérüléseket szerzek magamnak. Vagy éppen olyankor, mikor rohadtul finom dolgot eszem, mint például a sütőtökös sajttorta.dsc07362.jpg

Mindig tudok kivetni valót találni munkáimban, de ha egyszer-egyszer úgy sikerül valami, hogy aztán arra még én is azt mondom, hogy „basszus, ez isteni!”, akkor olyankor igencsak büszke vagyok magamra.

Magáért a sajttortáért is oda vagyok, hiszen finom krémes és lágy, meg ugye a sütőtök pite a második kedvenc pitém, így nem csoda, hogy végül eljutottam oda, hogy na, jó, keresztezem a kettőt. Eszméletlenül jó dolog sül ki belőle, szóval én csak ajánlani tudom, hogy próbáld ki! A sütőtök kevésbé érződik, mint mondjuk a sütőtök pitében, viszont mégis ad a sajttortának valami különleges ízt. Pláne, hogy még fahéj, gyömbér és szerecsendió is kerül bele, az egész olyan, mint egy falat ambrózia.

Egyszerűen isteni…

 Szegény Zeusz, hogy milyen sokat emlegettem én az elmúlt időszakban!

(Igen, ez nem csak arra a bizonyos reklámra utalás, hanem jelenleg imádott könyvsorozatomra is: Percy Jackson és az Olimposziakra. Ahh, az a világ…! De ebbe most nem megyek bele, nem könyvajánlót írok…)

Ez a mennyiség egy 20x25 centis tespihez elegendő.dsc07374.jpg

Hozzávalók az alaphoz:

A vajat fölolvasztom, a zabkekszet pedig összetöröm. Én kis feszültség levezetésként zacskóba tettem és sodrófával addig vertem, amíg össze nem morzsolódott az egész, viszont egyszerűbb lett volna, ha géppel daráltam volna össze. De az úgy kevésbé vicces, és a család kevésbé ijed meg, hogy vajon kit verek szét.

A zacskóba beleöntöm öntöm a fölolvasztott vajat, kicsit összerázom, hogy mindenhová jusson belőle, majd belenyomkodom egy tepsibe. Ha a tepsi alja kivehető, akkor felesleges sütőpapír, viszont ha nem, akkor ajánlatos tenni bele, még mielőtt belekerülne a keksz alap. Öt percig sütöm 180 fokos sütőben, utána kiveszem hűlni.dsc07369.jpg

Hozzávalók a sajttortához:

  • 550 g krémsajt
  • 100 g cukor
  • 1 ek liszt
  • csipet só
  • ¼ vanília rúd kikapart belseje
  • 2 tojás
  • 30 g tejföl

A krémsajtot és a cukrot addig keverem robotgéppel, amíg föl nem oldódik a cukor. Utána mehet bele egyenként a két tojás, és a tejföl, végül pedig a vanília, a só és a liszt. Addig keverem, amíg az egész szép, homogén állagot föl nem vesz.dsc07365.jpg

Hozzávalók a sütőtök püréhez:

  • 220 g sült sütőtök (héj nélkül)
  • 80 g krémsajt
  • 1 púpos tk fahéj
  • ½ tk gyömbér
  • ¼ tk szerecsendió

A sütőtök belsejét összenyomkodom, majd belekeverem a krémsajtot és a fűszereket. Innentől kétféleképpen is lehet dolgozni. Vagy összekeverem a sajttorta alapot és a sütőtök pürét, és akkor az egész narancssárga lesz, vagy pedig lehet úgy is csinálni, ahogyan én tettem. A sima sajtkrémes részt beleöntöm a tepsibe, erre kanalazgatom rá a sütőtökös részt. Csak pár óvatos húzással szabad összekeverni őket, és akkor szép márványos lesz a külseje. Sajnos én nagy lelkesedésemben egy picit túl kevertem, de szerencsére azért még így is kijön valamennyire a minta.

40 percig sütöm, 150°-on, utána hagyom, hogy kihűljön. Van, akinek ebben az állapotban ízlik jobban, de én sokkal jobban szeretem, ha evés előtt még egy éjszakán át a hűtőben áll…

dsc07367_1.jpg

  A CAKEség megtalálható Facebookon ITT.

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4111969261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása