Őszi varázs: fahéj szirup

A fahéj a kedvenc fűszerem, ha tehetném, az összes édességbe azt tennék. Már egy ideje kacérkodtam az ötlettel, hogy készítek fahéj szirupot, de helyette valamiért mindig a Pumpkin Spice Szirup az, ami előttem terem. Amit nagyon szeretek, félreértés ne essék, de vannak olyan napok, mikor a jó kis lattémba csak simán fahéjat tennék…dsc07267.jpg

Vagy a forrócsokimba…

Vagy a rooibus teámba…

Vagy a pancakemre…

Esetleg a zabkásámba.

Ha pedig valamibe amúgy is kell cukor, akkor miért ne készíthetnék szirupot?!dsc07255.jpg

A készíthetnék valamit érzet a nagypapámnál jött rám, úgyhogy elég vicces volt olyan eszközt használni, ami kétszer-háromszor annyi idős, mint én vagyok, de megoldottam. Eléggé hiányoltam az én kis digitális mérlegemet, de úgyis csak a cukrot kellett kimérnem, szóval nem volt gond.

Elég egyszerű elkészíteni és sokáig eláll ez a szirup - már ha nem használjuk föl egyből az egészet… Nagyon sok mindenbe jó, amiket följebb fölsoroltam, azok olyanok, amiket garantáltan földob, de biztosan sok minden másba is mehet még tenni. Ha van ötleted, írd le kommentbe itt, vagy facebookon!dsc07269.jpg

Hozzávalók a sziruphoz:

  • 200 g cukor
  • 2,4 dl víz
  • 1 púpos ek fahéj

A cukrot összekeverem a fahéjjal, majd ráöntöm a vizet. A lábast fölteszem tűzre, és addig főzöm, amíg forrni nem kezd. Ezután lejjebb veszem a lángot a lábas alatt, és még vagy öt pedig főzöm, meg-megkevergetve. Mikor még forró, annyira nem látható, de kihűlés után kicsit méz sűrűségű lesz az állaga. Meg olyan ragadós is lesz, úgyhogy amikor átöntöd a tároló üvegbe a szirupot, tölcsér segítségével tedd! Én úgy gondoltam, menni fog nélküle is – háááát… mondjuk úgy, törölgethettem utána.dsc07260.jpg

 A CAKEség megtalálható a Facebookon ITT, Instagramon pedig ITT.

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr6911949907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása