I’m so eggcited!

A tökéletes reggeli titka, avagy hogyan akasszunk ki embereket már egy étel említésével is. Mindenki, akinek eddig meséltem, hogy a pancake, a cheddar sajt, a sonka, a tükörtojás ÉS a juharszirup nem csak hogy megférnek egymás mellett, hanem egy fantasztikus egyveleget alkotnak, teljesen kiakadt. Aztán megkóstoltattam a kétkedőkkel: szinte mindenki egyből beleszeretett ebbe a kombinációba és már várják, hogy mikor készítek megint ilyet.dsc09311b.jpg

london_niki-208.jpgAmikor tavaly nővéremékkel Londonban voltam, elmentünk egy tipikus angol dinnerbe. Nővérem látott a The Breakfast Club-ról egy műsort, azért látogattunk el pont oda, és egyértelműen megérte. Ha valaki Londonban jár, akkor valamelyik étkezdéjükbe látogasson el, szerintem egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni az ételeiket. Nagy a választék, biztos, hogy mindenki talál a fogára valót! (Sőt, magyar bor is volt az étlapon. ;))

Mindenki biztonságos hamburgert, vagy tipikus angol reggelit kért magának, kivéve én. Ez már megszokott, mindig én választom ki azt, amitől a többiek óvakodnak, erre kiderül, hogy mégis csak én választottam ki a legkirályabb ételt.

HAM SO EGGSITED: Pancakes with ham, egg, cheddar & maple syrup

Ez állt az étlapon.

Naná, hogy az volt az első reakcióm, hogy ezt muszáj kipróbálnom! Egyáltalán nem bántam meg, egyszerűen isteni volt. Persze, elhiszem, hogy vannak, akik nem szeretik, de egy aprócska kóstoló sosem árt. A végén még lehet, más is ugyanúgy beleszeret, mint mi. Szóval, úgy gondoltam, megosztom az elkészítését, hátha valaki lesz olyan bátor, és elkészíti. Tökéletes vasárnapi reggeli, de ha valaki csak a pancake-et akarja megsütni, az is nagyon finom.

A következő recept körülbelül öt embernek elegendő, de ez persze attól függ, hogy ki mennyit szeret enni.

Hozzávalók a pancakehez:

  • 400 g liszt
  • 12 g sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 120 g vaj
  • 5-6 dl tej
  • 100 g cukor
  • 3 db tojás

A lisztet, a sütőport, a vaníliás cukrot és a sót összekeverem, a vajat pedig fölolvasztom. Én jobb szeretem a tojást és a cukrot fölhabosítani először, ugyanis így biztosan föloldódik a cukor, de persze ezt a lépést ki lehet hagyni, ha valakinek nincs ideje rá. Habverővel összekeverem az összes hozzávalót, hogy szép folyós állagot kapjak, majd kiadagolom a serpenyőbe a tésztát. Meglepő, de nem kell zsiradékot a tészta alá tenni, úgy sokkal jobban leragad, és kevésbé jön föl, mintha anélkül sütnénk. Nekem vannak kis pancake sütőim, de rendes palacsinta sütőben is ugyanolyan jól meg lehet őket sütni. Ha valaki nagyobb darabokat akar sütni, akkor az is lehet, én viszont szeretem ebből a kisebb, kis cuki méretűeket.

dsc09333b.jpg

Miután megsültek az amerikai palacsinták, 3 egyforma darabot kiválasztok. Ráteszem tepsire az egyiket, arra teszek sonkát és cheddar sajtot, rá jön megint egy pancake, ismét sonka, sajt és pancake. A harmadikra már nem kell semmit sem tenni, oda jön majd a tükörtojás. Ezt megcsinálom a többivel is, majd 180°C-on addig sütöm őket, amíg el nem kezd olvadni a sajt. Mikróba is be lehet tenni, úgy hamarabb elolvad a sajt, de a palacsinta túl hamar megkeményedik utána, a sütőben viszont kevésbé. Közben megcsinálom a tükörtojásokat is, amik aztán a tetejére kerülnek. Végül, de nem utolsó sorban, jöhet az egészre a juharszirup! (Nem kifelejteni ám, tényleg különleges lesz tőle az egész!)dsc09320b.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cakeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr598718430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

12508834_10207822484617717_2292107275870172532_n.jpg

CAKEség

Titanilla vagyok, huszonéves, könyvimádó álmodozó, aki él-hal a különböző kultúrákért, az édességekért, a sütögetésért és a csokiért. Meg a csokiért. A csokit mondtam már?

süti beállítások módosítása